måndag 29 september 2008

Söndag: Vi åker till Örnsköldsvik och attendar Star Wars-utställningen

Vi möttes av Darth Vader som stod på taket.




Oskar och Viktor var väldigt fascinerade.




Anna försökte använda kraften men ser mest sexig ut.




Oskar vill också vara Jedi.




Vi såg Darth Vaders kostym, blev glada och lite obekväma.




Såhär låter Darth Vader när han andas.




Ett snällt gulligt litet odjur, kallas de Ewoker kanske?




Vi hittade R2D2 och C3PO. Vi gillare, men alla reagerar lite olika:

Jag blev mest osäker och rädd.




Oskar blev glad och säker. Och får för sig att se ut som en vaxdocka.




Viktor känner peppen och kan liksom inte fatta att han verkligen står där!




Anna är bara sjukt jävla överlycklig.




Och såhär låter R2D2.




Vi strosade vidare och tittade på massor med olika modeller
och små monster. Så plötsligt händer det! Darth Vader kommer
smygande bakom våra ryggar och skrämmer livet ur oss. Men han
nöjer sig inte där. Han tar tag i mig och drar iväg med mig,
jag kissar nästan på mig av rädsla!





Onda Darth nöjer sig inte med att kidnappa mig, han använder kraften
på Oskar som håller på att dö.




Oskar klarade sig utan skada denna gång. På kvällen är vi tillbaka
i Umeå och äter pizza på Umeås bästa pizzeria, Cucini. Den hittar
ni på Kungsgatan 44, precis bredvid Västra Esplanaden. Jag lovar,
det ÄR den godaste pizzan ever!

Bästa pizzasällskapet.

3 kommentarer:

Fran sa...

Åh, så bra! Nu när du rapporterat så fantastiskt fint behöver inte jag göra det. Att jag är sexig när jag använder kraften är ju förmånligt. Ska utnyttja det för att få dig att göra det jag vill. Kryp för mig Slav! *Använder kraften*
Bild på mig lycklig? Tycker mest jag ser sjukt blåst ut. HALLÅ ELLER?

Sofia Ahlehjelm sa...

Haha, vilken rolig Star Wars-resa! Kulkulkulkul med bilder och filmer! Vi ses senare idag! Pepp!

Johanna sa...

Jag är ledsen Fran, men den enda som kan kontrollera mig är Herre.