måndag 8 september 2008

BILBINGO

Igår var vi på bilbingo, det var fruktansvärt roligt.

På vägen dit, så sjukt peppade.




Det hela utspelade sig på Täfteåborg, vilket kändes
som hemma eftersom jag är uppvuxen i, såklart, Täfteå.




Oskar började med att vara såhär nära att vinna
the big bucks.




Men nu hoppar jag till det viktigaste av allt!
VI VANN! 500 SPÄNN! Det var Eriks bingobricka
som gav vinst (vi delade på allt). Han ser så jävla nöjd ut.
Helt fantastiskt.




Det blev kalabalik i bilen när bingon skedde.
Tutan fungerade inte, så jag skrek rakt ut BINGO
medan Oskar fumlade med bilnyckeln, startade bilen
och sen lyckades tuta. Vi fick vår vinst, men vi
lärde oss en läxa. Det gäller att ha en tvåhandsfattning,
vilket illustreras här:




Erik köpte en Duttispenna som han var väldigt stolt över.
Jag spelade in en film där han får visa upp den.




Jag bjuder även på en film från vinsttillfället.
Vi är totalt uppe i varv och så fnittriga att vi
knappt kan prata, men vilken underbar känsla.
Jag förstår spelmissbrukarna.

3 kommentarer:

Sofia Ahlehjelm sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sofia Ahlehjelm sa...

Hahaha, vad gulliga ni är! :-) Filmen från vinsten var ju hur rolig som helst, speciellt det ivriga fnissandet! Puss!

Fran sa...

HAHA! Så fantastiskt att du blir så peppad att du glömmer bort att filma. I love movies and I love tvåhandsfattning. Mer övning på det till nästa sommar, Oscar (varför har ingen kommit på det smeknamnet tidigare?)! Oscarred kanske är bättre?