onsdag 11 juni 2008

Fotbollsfeeeeest!

Började dagen med att ta en outfitbild:



Jacka: Helly Hansen Jeans: Åhléns Skor: Herres
Notera den moderiktiga positionen av fötterna.
Och ja, det regnade som fan.




Jag och Sofia bestämde oss för att måla en
Sverigeflagga på kinden. Tänkte att nu måste
vi vinna.




Här grindar jag Sofia för att få med på bild
att vi båda har gula tröjor på oss.




Här målar Sofia flaggan på min kind.




Och här målar jag med stor koncentration
på Sofias kind.




Det färdiga resultatet.




Vi blev bjudna på mat hemma hos Mamma Fransson,
Fran hade lagat vegetarisk lasagne med recept
från MAT/DANS-TINA. Extremt gott.




Här tar jag ett kort på Annas "förklaringshand",
tycker den blir klockren.




Här händer något suspekt. Fran spiller aceton på
sina byxor, och jag fotograferar såklart. Bilden
ser så fruktansvärt snuskig ut.




Jag håller på att dö av skratt över bilden. Gå upp
igen och titta på byxgrenen.




På väg till matchen, måste såklart köpa gult godis.




Snart börjar matchen.




Jag är jävligt nervös, Herre tittar argt på Slav.




Vi blir bjudna på tilltugg innan match. LYX!




Sofia och Fran är väldigt lyckliga.




Sofia illustrerar på ett väldigt pedagogiskt
sätt att det i pausvilan står 0-0




I pausen lyckas även Sofia få Sverigeflaggan på
jeansen. Skickligt!




Sverige gör mååååååål!




Och vi blir så överlyckliga!




Matchen slutar 2-0 efter att Petter Hansson
gjort det roligaste målet hittills i EM.




Ser ni lyckan?




Greklands tränare är mindre nöjd.




Vi avslutar kvällen med en galen efterfest
i bilen. WIHOOOO!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, grym illustration av en mycket trevlig afton! Det är klart det blir feeeest när SCHlathan bjuder på uppvisning! Man kan ju förresten undra vad vi går på? ;-) Kram!

Lovisienstadt sa...

Hahaha, så fint. Förutom att Herre ser ut som en idiot på alla bilder.

Viktorov sa...

Du köpte ju gul-rött godis din galning! Det var ju det som bäddade för spaniens seger senare. Ingen Milky Way nu innan Rysslandsmatchen! Jag kommer hålla DIG personligen ansvarig i så fall.