fredag 25 april 2008

Stockholm

Här kommer resan i bilder, jag glömde kameran
stup i kvarten så det är fragmentariskt.

Vi börjar med fredagen:



Jag och Petter var sjukt lyckliga över att få träffas.
Vi åt lunch i Gamla Stan, sen såg vi också Petters
arbetsplats. Här snackar vi LYX gånger typ tvåtusen.



Johanna och Petter var också lyckliga över att ses!



Det här är bara vackert, körsbärsträden i blom.
Notera pandan i vänstra hörnet, vad den gör där
är lite oklart.



På kvällen blev det middag, suddig bild på mig, Sara
och We can do it!-kvinnan.



Såhär lycklig blir jag av att äta middag med de jag
saknar mest av allt.



Det blev lite DÖDSMETAL också.



Då hoppar vi till NATURDAGEN (söndag). Den började
med att vi hittade två små ägg som var krossade och
uppätna. Vi blev mycket ledsna, och förstod inte
vem som är så ond! På vägen såg vi sedan små rödsvarta
kryp som hade sexorgie med varandra. De bilderna är
censurerade, för grovt!



Vi tog spårvagn till Skansen. Så jävla gulligt! Där
satt det en gammal kvinna som åt en stor, rå korv.
Jag vågade inte ta kort, det var obeskrivligt snuskigt.



Vildsvinet hade typ sju ungar, de kom ut en efter en ur
stallet och grävde med trynet i leran. De verkade må bra.



Björnungen! Jag började typ gråta för att den var så liten
och söt. Den hade två syskon och de sprang som om de hade
blöjor på sig.



Mammabjörn. Den var lite större. Inte så intressant.



Älgen kom misstänkt nära. Den nös och snorade på mig!
Det var lite läskigt, men den var ändå ganska schysst.
Jag vågade inte klappa den.



SÄLEN! Rent allmänt tyckte jag att djuren var taskiga.
Lodjuret vägrade visade sig, vargarna låg i skogen och sov,
järven (Wolverine på engelska!) var så tråkig typ gick omkring
och luktade, de brukar ju springa som fan.
Uttrarna och bävrarna var spårlöst försvunna.
Hästarna luktade skit, det gjorde fåren också.



Vi avslutade med en glass i solen. Jag åt nya den
Magnum-glassen. MAYAN MYSTICA - den hade smak av
muskot, exotic!



Okej, sista bilden. Ekorren var gullig.

Nu önskar jag att hade fler bilder för det här visar
inte ens en tredjedel av resan. Djur lockar fram
fotografen i mig, men det är inte så jättekul i efterhand.
Jag vet inte vad som hände med onsdag, torsdag, lördag och
måndag. De försvann i dimman, alkoholdimman. ILLA!

PUSS OCH HEJ!

1 kommentar:

Fran sa...

Jag tycker djuren var fina, speciellt den kelsjuka älgen. Välkommen tillbaka slav! Jag har saknat din blogg. Nu får du berätta om soffan, mmmkay!?