måndag 26 maj 2008

Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig

Idag fyller jag år. Grattis till mig!
Jag blir sms-bombad! Jag är så sjukt
populär och firad. 25 år! Nu börjar livet!
(Tolka det där som ni vill)

Apropå rubriken: Jag tror att det är den
finaste Håkan Hellström-texten jag vet.
Den är hjärtskärande. Och sådär lagom
poetisk. Inte så att man kräks utan bara
blir lite lätt illamående.

Snart ska jag klä upp mig och bli bjuden
på middag.

Och en sista grej: jag tänkte bjuda på
födelsedagsfika snart, men jag måste ha
tid på mig att planera. Och hitta ett datum.
Kanske snart, kanske inte. Jag vill att Fran
ska kunna vara med. Jag saknar dig.

Dåså, jag avslutar med det här gulliga:

3 kommentarer:

Fran sa...

This just in: feeest på lördag 7/6. Fika vet jag inget om.

Jag saknar dig med! Snart, väldigt snart, är jag hemma igen.

Sofia Ahlehjelm sa...

Gulligullig låt och tack för ikväll! Mumsigt och trevligt! Kram!

Viktorov sa...

GRATTIS SLAV! Jag är ledsen att det blev i efterskott, men jag var upptagen hela igår och var knappast på internet en endaste minut. Dålig ursäkt, men i alla fall: GRATTIS!