tisdag 11 mars 2008

Smell like you mean it

Vissa lukter är så starkt förknippade med minnen och med personer. Det tänker jag ofta på. Här är några av mina luktminnen.

L'oreal Elnett Hairspray - Får mig att tänka på tiden då jag bodde på Sandahöjd. Sprayade som en tok på mitt hår innan vi skulle gå ut. Tänker främst på när jag, Maria och Fran skulle gå på LOKAL. Vi sminkade varandra och drack vin.

Tvättmedel - Vet inte ens vilket märke det är, men så fort jag känner det tänker jag på en vän som inte längre finns i mitt liv. Det gör mig väldigt ledsen. En underbar person. Saknar dig.

Avgaser och cigarettrök - Barcelona, fin tid och fin stad. Tusentals minnen av händelser, platser och personer. Måste tillbaka någon gång.

Hugo Boss Woman - Hade den under lång tid. Gymnasietiden framträder starkast. Ångest, bråk och diverse skandaler. Vore jag inte allergisk mot parfym skulle jag köpa den igen, bara för sakens skull.

Apropå parfym, Armani Aqua Di - Får mig att tänka på typ varenda kille jag träffade under gymnasietiden (inte träffade som i dejtade utan typ mötte i korridoren), fanns det någon som INTE använde den?

Blöt hund - Får mig inte att minnas någonting. Det är bara äckligt.

Slav vill gärna höra era luktminnen. Eller egentligen era fina/dåliga/konstiga minnen. Ich bin neufiken.

3 kommentarer:

Sofia Ahlehjelm sa...

Kul med dofter! Jag har också massa dofter som jag förknippar med minnen, platser och olika händelser. Jag ska klura lite till och presentera dem :-)

Anonym sa...

http://dlisted.com/files/alevinebdayslut1.jpg

Här får du en bonusbild på din hatkille i Maroon 5.

Manis sa...

Jag gillar doft av liljor, trots att jag egentligen tycker att de luktar lite för starkt. Jag tänker på hur fina dom är när jag känner lukten bara.